torsdag 22. november 2007

Prosjekt til fordypning kjemi prosess

Og hva har jeg gjort hele uka uten vg2 elevene? Det skal jeg fortelle: Odd og jeg har hatt prosjekt til fordypning med vg1 på TIP. "Er drikkevannet reint" Det har vært ei fin uke, men vi skulle gjerne hatt fler elever.... I tillegg til assistenten min Rebekka fra 2LTA har det vært 2 elever., forresten på tirsdag var det tre. Det spøker for rekrutteringa.


  • Mandag tok elevene ut vannprøver i Glomma og på forskjellige tappesteder i skolebygget. elevene utførte bakteriologiske undersøkelser av prøvene. Det ble analysert for koliforme bakterier og kimtall. Både petrifilm, innstøpningsmetode og utstrykningsmetode ble benyttet.
  • Tirsdag ble prøvene med koliforme bakterier kontrollert. Og ja det er e-coli bakterier i Glomma.
  • Onsdag var vi på NRV s vannbehandlingsanlegg i Hauglifjell
  • Torsdag var det rapportskriving

Takk for ei fin PTF- uke til Patrick, Steffen, Rebekka og Henrik(tirsdag). Måtte det bli flere lab og prosess rekrutter

1 kommentar:

Teigland sa...

heah, det hørtes noooe chill ut ;D
Jeg har stått for 50% av rekruteringa btw, uten meg hadde aldri han høye mørke nærma seg laben.

Mitt ktonr er:
7085 14 11989 :)